Wat zijn custom sneakers?
Custom sneakers zijn gepersonaliseerde of aangepaste schoenen. Dit kan door ze te beschilderen of bepaalde stukken van de schoen aan te passen/vervangen door andere materialen of leersoorten. Je kan kiezen voor een specifiek thema, een logo, naam, een speciale datum of je kan Tazz volledige artistieke vrijheid geven. Tazz zal echter nooit andere customs namaken. Originaliteit is heel belangrijk.
Blijft de verf zitten op het leder?
Tazz gebruikt de beste verfmerken en -soorten om de kwaliteit van zijn werk te waarborgen. De verf is speciale leerverf die flexibel blijft bij het stappen. Hij prept de schoenen zorgvuldig zodat de verf zo goed mogelijk blijft zitten. Het is belangrijk om te weten dat het nog steeds om geverfde schoenen gaat, dus is het niet onmogelijk dat er zich bij het stappen op termijn scheurtjes kunnen vertonen in de verf. Bij de afwerking gebruikt Tazz speciale vernis die kras-, water- en UV-bestendig is. Dit is echter geen garantie dat de verf niet beschadigd kan worden. Custom sneakers zijn niet bestand tegen extreme weersomstandigheden of onvoorzichtig gebruik. Zorg dragen voor je kunstwerk is dus heel belangrijk.
Hoe bestel ik een paar custom sneakers?
Bestellen kan hier. Hier staat alle uitleg over hoe je kan bestellen.
Hoe kan ik betalen?
Betaling kan via Paypal, overschrijving, Payconiq of cash in het atelier. Basisschoenen die aankomen bij Tazz worden gezien als voorschot/onderpand.
Kan ik ook een cadeaubon kopen voor een paar customs of een workshop?
Dat kan perfect! Je kan hier een aanvraag doen voor jouw cadeaubon!
Wat is de levertermijn?
De levertermijn is volledig afhankelijk van de drukte, stuur dus gerust een mailtje naar Tazz.
Wat zijn basisschoenen?
Basisschoenen zijn de schoenen die Tazz als ondergrond zal gebruiken voor zijn verfwerk. Om goed beschilderbaar te zijn moeten deze liefst wit leder of canvas zijn. Suede, plastics en andere textielsoorten vragen een andere technische aanpak. Voorkeur gaat uit naar bekende merken zoals Nike, Adidas, Reebok, Vans, Diadora,… Heb je toch een ander merk in gedachten, vermeld dit zeker bij je aanvraag. Bestel dus nog geen schoenen voor Tazz goedkeuring heeft gegeven. De reden dat de schoenen meestal wit zijn is omdat dit veel minder laagjes verf vraagt om de kleuren mooi naar voor te laten komen. Een donkere ondergrond vraagt veel meer verf, tijd en dus kosten. De verf zal ook minder sterk zijn naarmate er meer laagjes worden geverfd.
Wie bestelt de basisschoenen?
De klant voorziet zelf de schoenen. Tazz werkt enkel op nieuwe, ongedragen schoenen. Indien je zeker bent van je maat kan je deze rechtstreeks bij hem laten leveren, zo spaar je mogelijke dubbele leverkosten uit. Voor je deze bestelt, overleg met Tazz zodat de materialen van de schoenen zeker goed zijn om te beschilderen! Heb je moeite om je model te vinden, stuur een mailtje naar Tazz, dan helpt hij je verder.
Waar bestel ik de basisschoenen?
Dit is eender: de website van de fabrikant, Zalando, online sneakerwinkels zoals Footlocker, JD Sports,… Zolang de materialen goed zijn om te beschilderen. Voor je bestelt, overleg met Tazz om zeker te zijn.
Kunnen mijn customs verzonden worden wanneer ze klaar zijn?
Verzending is mogelijk. Binnen de EU werkt Tazz zoveel mogelijk met DPD. Buiten de EU met BPost. De prijs is afhankelijk van het uiteindelijke gewicht van het pakket. Tazz Customs is niet verantwoordelijk voor enige douanekosten die bij ontvangst door de klant moeten worden betaald.
Werkt Tazz Customs officieel samen met Nike, Adidas, oftewel het schoenenmerk waar hij op werkt?
Nee, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, niet. De merken op de basisschoenen behoren toe aan hun respectievelijke eigenaars. Tazz Customs is niet verbonden aan deze bedrijven. De aanpassingen aan deze producten kunnen de kenmerken, kwaliteit, enz... ervan veranderen.
© Lien Dewitte
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Annulatie is mogelijk zolang de basisschoenen nog niet in het bezit zijn van Tazz Customs. Daarna is annulatie niet meer mogelijk. Indien er reeds materialen zijn aangekocht of werkuren gepresteerd worden deze in rekening gebracht.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Indien er iets mis is gelopen met de bestelling of de schoenen en de fout ligt duidelijk bij Tazz Customs kunnen de schoenen worden geretourneerd. Verzendkosten zijn voor de klant. Als de fout duidelijk bij de klant ligt, is retour niet mogelijk.
Als er een technisch probleem is, krijg ik service na verkoop?
Als er een probleem is met de verf of het werk en dit is gebeurd door normaal gebruik zal Tazz Customs dit kosteloos repareren (indien technisch nog mogelijk) of een korting geven op het originele aankoopbedrag. Als er een probleem is dat is gebeurd door abnormaal gebruik, is Tazz Customs niet verantwoordelijk en zijn eventuele werkuren en materialen voor rekening van de klant. Dit indien het technisch nog mogelijk is om op te lossen.
Kan ik een afspraak maken om mijn custom idee te bespreken?
Een afspraak maken in het atelier van Tazz Customs is mogelijk. Doorloop de stappen bij “Bestellen” en geef al zo veel mogelijk informatie mee om te bespreken tijdens de afspraak. Wanneer Tazz je bericht heeft ontvangen zal hij je mailen om verder af te spreken.